Avatar

Kilka wniosków, które przywiozłem ze sobą do Łodzi

O konferencji InternetBeta dowiedziałem się w połowie 2019 roku. Szkoda, bo straciłem kilka lat spotkań w wartościowym towarzystwie podczas wydarzenia, na którym można spotkać guru marketingu i pogadać z nimi po godzinach. Na tegorocznej Becie zadebiutowałem jako prelegent. I mogłem posłuchać kilku ciekawych wystąpień. Przeczytajcie, jakich.

InternetBeta jest konferencją dla tych, którzy zajmują się pracą w szeroko pojętym Internecie. To dobre miejsce także dla startupowców oraz programistów szukających ciekawych pomysłów na rozwinięcie swoich produktów. InternetBeta słynie z networkingu, który i w tym roku nie zawiódł. Możliwość porozmawiania z osobami zajmującymi się daną tematyką, przegadanie swoich pomysłów oraz efektów działań daje realną możliwość nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych czy po prostu fajnych znajomości. 

Podczas Bety dzieliłem się (jako prelegent) wiedzą na temat technologii PWA i AMP (zobacz moją prezentację “Mobile is the new black” na SlideShare). Sam wybrałem trzy wystąpienia, które szczególnie mnie zaciekawiły. 

Karol Suchodolski: Gaming – błękitny ocean. Jak sprytne marki szybko budują przewagę konkurencyjną

W swojej prezentacji Karol opowiadał o tym, jak budować zaangażowanie użytkowników w budowanie społeczności związanej z określoną serią gier. Tego typu technika pozyskiwania użytkowników pozwala zaplanować różne działania marketingowe w dłuższej perspektywie (analiza danych użytkowników – YouTube, Twitch, media społecznościowe). Osobiście z braku czasu wolę oglądać Gameplay-e na YouTube oraz Twitchu, gdzie liczy się przede wszystkim komentarz gracza oraz ciekawie poprowadzony odcinek. 

Użytkownicy będący fanami określonej marki są najlepszą grupą docelową, do której możemy trafić z produktem. W ten sposób społeczność staje się naszym stałym klientem. Warto sprawdzić, czy w naszej branży nie ma możliwości rozwinięcia kanału dystrybucji treści właśnie w formie video contentu. Taka forma pozwala na budowanie większego zaangażowania użytkowników niż w przypadku contentu pisanego. Video content nie jest w Polsce jeszcze mocno rozwinięty, a – jak podkreślił Suchodolski – pozwala uzyskać relatywnie szybkie efekty.

Tomasz Orzechowski: Trendy w marketingu na 2020 rok

Dwa trendy przykuły szczególnie moją uwagę: jeszcze większa automatyzacja zadań związana z Google Ads oraz optymalizacja stron pod kątem voice search. Wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji do prowadzenia działań związanych z reklamą jest bardzo ciekawym modelem, który w niedalekiej przyszłości będzie wiódł prym w reklamie płatnej. Jestem czynnym programistą i uważam, że należy cały czas patrzeć na AI pod kątem wykorzystania możliwości w swojej specjalizacji. Technologie mobilne oraz interfejs głosowy to na pewno rozwiązania dla tych, którzy planują budowanie swojej przewagi technologicznej.

Optymalizacja podstron pod kątem urządzeń mobilnych jest nieodzownym elementem pracy nad serwisem. Google wprowadził nową funkcjonalność voice search, która jest wykorzystywana poprzez odrębne narzędzia zewnętrzne, np. Alexa Echo lub aplikacja asystenta głosowego. Tego typu wyszukiwanie stało się bardzo wygodne i jest w pełni wykorzystywane w aplikacjach typu smart home, za pomocą których cały czas mamy możliwość komunikowania się z zewnętrznym urządzeniem. 

Maciek Pawłowski: Optymalny zespół to… przeFRISowany zespół. Style poznawcze w służbie skutecznych i lepiej komunikujących się organizacji 

Maciek Pawłowski opowiadał o stylach poznawczych w myśleniu i działaniu oraz skutecznym komunikowaniu się wewnątrz zespołu. Na przykładzie badania FRIS i jego wykorzystania w zespole Eengine Maciek pokazał, jak komunikacja wewnątrz zespołu projektowego przekłada się na zachowanie wysokiej jakości obsługi klienta oraz projektu. W badaniu FRIS autorzy wyróżniają 4 style myślenia i kilka wariantów stylów działania. 

Badanie ma pomóc rozwijać organizację poprzez potencjał współpracowników i zespołów. Pokazuje też konkretne scenariusze. Na przykład osoby mające predyspozycje:

„Zawodnika” powinny mieć zadania, które maksymalnie wykorzystują ich potencjał i będą nastawione na konkretny efekt. 

„Badacze” to osoby, które zanim się wypowiedzą na jakiś temat, wolą dogłębnie zbadać daną dziedzinę i potrzebują dużo danych, żeby podjąć decyzję.

“Wizjonerzy” to osoby wytyczające kierunek, które mają szerokie spojrzenie na problem.

“Partnerzy” to osoby, które głównie stawiają na relacje międzyludzkie i działają intuicyjnie. Sprawdzają się podczas podejmowania racjonalnych i rozwojowych decyzji. 

Warto zainwestować w badanie FRIS i odpowiednio dostroić swoje codzienne zadania z tym, jaki mamy styl pracy. W lipcu tego roku w badaniu FRIS wziął udział cały zespół Echo. W moim przypadku bardzo to ułatwiło pracę oraz rozwój zawodowy i rozwój zespołu.

Za rok pojadę na Betę

Pierwszy wyjazd na Betę dał mi dwie rzeczy: pierwsze szlify podczas wystąpień przed naprawdę dużą publicznością oraz trzy dni networkingu i ogromną różnorodność wystąpień. Wielki walor Bety – każdy znajdzie tu coś dla siebie. Nawet jeśli na myśl o rozmawianiu z ludźmi przez trzy dni dostajesz wysypki, to zagryź zęby lub weź coś odczulającego, bo kontakt z ekspertami branży naprawdę skutecznie otwiera na inne perspektywy i nowe możliwości. Dlatego widzimy się na Becie w przyszłym roku!

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *