Co warto zoptymalizować na swojej stronie pod kątem voice search?

Sprawdź, co powinieneś zoptymalizować na swojej stronie WWW, by być widocznym w wynikach wyszukiwania głosowego. ECHO Marketing
Avatar

O tym, że rośnie znaczenie voice search wiemy już od dawna. Wskazują na to m.in. amerykańskie badania, ale także fakt, że coraz więcej urządzeń wyposażonych jest w funkcję wyszukiwania głosowego. W jaki sposób marki mogą przygotować się na zmianę w zwyczajach użytkowników? Jak sprzedawać produkty i usługi, jeśli klienci szukają teraz (i będą szukać w niedalekiej przyszłości) produktów za pomocą voice search

Wyszukiwanie głosowe – co warto zmienić na swojej stronie? 

Oto kilka porad, które pozwolą Ci zoptymalizować stronę pod kątem voice search

Postaw na frazy z długiego ogona

Musisz pamiętać, że niektóre czynniki nie mają wpływu na wyniki wyszukiwania głosowego. Postaw na tzw. frazy długoogonowe, które precyzyjnie odpowiadają na pytania: jak?, gdzie?, kiedy? itp. 

W praktyce wygląda to tak: 

Ok, Google… Gdzie znajdę dobrego mechanika w Łodzi? – taka fraza będzie lepszą formą zapytania głosowego, niż: Ok, Google… Dobry mechanik Łódź. 

Do tej pory wiele osób pozycjonowało swoje strony internetowe na krótkie frazy oraz miasto. Podobny mechanizm działał w Google Ads. W przypadku voice search trzeba zmienić podejście na nieco bardziej naturalne.

Fragmenty rozszerzone – sposób na widoczność w voice search

Wprowadzenie fragmentów rozszerzonych FAQ, Q&A czy How-To, zoptymalizowanych pod kątem voice search, może doprowadzić do wzrostu widoczności strony internetowej. Te fragmenty w praktyce odpowiadają na wspomniane wcześniej pytania gdzie, jak, kiedy, a Google w poradniku wdrażania elementów rozszerzonych, tłumaczy zasady dostosowania ich do użytkowników głosowych. Pokazuje też, jak wyglądają przykładowe zapytania i odpowiedzi.

FAQ w wynikach voice search - ECHO Marketing
Sposób wyświetlania FAQ jako fragmentu rozszerzonego w wynikach wyszukiwania głosowego.

To samo dotyczy direct answer, które wskazują najbardziej trafne odpowiedzi na wpisane, czy wypowiedziane pytania.

Meta tagi nie są bez znaczenia

Na stronie przygotowanej pod kątem voice search warto wprowadzić meta tagi, które pozwalają precyzyjnie wskazać: Hej, tutaj znajduje się odpowiedź na twoje pytanie. Marki, które będą chciały zyskać na boomie wyszukiwania głosowego, powinny zadbać o to, jak prezentuje się ich strona w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. W końcu, jak pokazują badania, to do telefonu „mówimy” najczęściej, szukając w nim odpowiedzi. 

Voice search szansą dla lokalnych firm?

Kiedy korzystamy z wyszukiwania głosowego, jesteśmy bardziej „naturalni” w sposobie zadawania pytań. Dlatego voice search to ogromna szansa dla biznesów lokalnych, działających na konkretnym terenie. Jak w przykładzie z mechanikiem – wykorzystując usługę lokalizacji w telefonie, spytamy:

Ok, Google… Gdzie w pobliżu znajdę mechanika?

Marki muszą skupić się na optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, umieszczaniu w niej jak największej ilości danych i konkretnych informacji. Warto napisać, np. o charakterystycznych miejscach nieopodal firmy, godzinach otwarcia, a nawet… umieścić zdjęcie drzwi wejściowych. 

Do czego przyda Ci się optymalizacja pod kątem voice search? Przede wszystkim do poprawienia widoczności w wynikach wyszukiwania. A dzięki zmianom strona będzie odpowiadać na zapytania użytkowników nie tylko w SERPie, ale też podczas wyszukiwania głosowego.? Rewolucja voice search będzie miała wpływ na Twój biznes. Jeśli chcesz zacząć docierać do użytkowników voice search, pomyśl o zmianach już teraz. 

Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji Twojej strony? Chcesz zbudować nową? Skontaktuj się z nami: https://echomarketing.pl/strony-sklepy-internetowe/

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.2 / 5. Liczba głosów: 5


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *