Czy AdWords działa? Skuteczność kampanii reklamowych w Google

Czy AdWords działa? Skuteczność kampanii reklamowych w Google
Avatar

Czy warto inwestować w kampanie linków sponsorowanych w Google?

Czy AdWords działa? Takie pytanie stawia sobie prawie każdy, kto zamierza uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Google. Na dużym poziomie ogólności nie można na to pytanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ – podobnie jak w każdej dziedzinie – dobrze zrobiona rzecz działa, a źle zrobiona nie działa. Z wcześniejszych informacji możesz się dowiedzieć, że dobrze przygotowana reklama AdWords na pewno będzie działała. Istnieje jednak drugi ważny czynnik, o którym po części też już było wcześniej wspomniane. Chodzi mianowicie o jakość strony internetowej, do której cała kampania kieruje. Trudno jest uznać za udaną wycieczkę, wprawdzie odbywaną luksusowym autokarem, ale w nieciekawe, pozbawione atrakcji i klimatu miejsce. Podobnie jest w przypadku słabej, nieczytelnej lub pozbawionej istotnych informacji strony. Dobra kampania doprowadzająca do źle zaprojektowanej witryny nie zadziała. Podobnie jak nie przyniesie oczekiwanych efektów źle zrobiona kampania prowadząca do nawet bardzo dobrej strony, ale nietrafiająca do wszystkich potencjalnych Klientów. Musisz więc mieć świadomość, że nieprawidłowości lub zaniedbania w jednym obszarze w poważny sposób osłabiają działanie drugiego.

Jeśli projektując obie te rzeczy będziesz kierował się przede wszystkim potrzebami i komfortem internauty-Klienta, jest bardzo prawdopodobne, że AdWords stanie się najlepszą inwestycją marketingową, na jaką Twoja firma się kiedykolwiek zdecydowała. Musisz jednak pamiętać, że jeśli w tej układance nie zagra choćby jeden element, może się okazać, że wydajesz zupełnie niepotrzebnie swoje pieniądze. Dlatego wielu właścicieli firm decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, aby mieć pewność, że każdy z tych obszarów zostanie właściwie zdiagnozowany i skonfigurowany w taki sposób, aby inwestycja okazała się faktycznie inwestycją, a nie niepotrzebnym wydatkiem, gdzie łatwo będzie określić, ilu Klientów, na jaką skalę przyciągnęła kampania, a w konsekwencji ilu zamówień pozwoliło na uzyskanie zwrotu z inwestycji i nadwyżek w postaci realnych, często systematycznie rosnących zysków.

Skuteczność reklam AdWords, a jakość Twojej strony internetowej

Zdarza się, że agencja marketingowa prowadzi równocześnie kampanie dla kilku firm z tej samej branży, gdzie projektowaniem i wdrażaniem reklam AdWords zajmują się specjaliści z takimi samymi kompetencjami i doświadczeniem. W swych działaniach doprowadzają jednak ruch z wyszukiwarki do bardzo różnych stron internetowych swoich Klientów. Niektórzy z nich mają stronę nową, inni sprzed 2 lat. Są również tacy, którzy posiadają witrynę utworzoną np. 7 lat temu. Część z nich zatroszczyła się o odpowiednią estetykę i ciekawe oraz rzeczowe treści na stronie, inni natomiast zadbali o to w mniejszym stopniu. Wówczas efekty tych samych działań promocyjnych mogą być zróżnicowane nawet kilkudziesięciokrotnie. Dlatego jeden Właściciel firmy zgłasza, że ma kontakty od Klientów codziennie, a inny, prowadzący wręcz bliźniaczo podobną działalność, a przy którego kampanii została wykonana dokładnie taka sama praca, nie ma kontaktów w ogóle lub są one sporadyczne.

Jeśli chodzi o same treści na stronie, istnieją branże, w których nawet najzwyklejsza galeria wykonanych przez daną Firmę realizacji potrafi diametralnie zmienić częstotliwość kontaktów i poziom odzewu z kampanii. Firmy wnętrzarskie, studia projektowe czy pracownie artystyczne to podmioty, w których kluczowe znaczenie ma galeria prezentująca ich dzieła. Zadbanie o ten element w bardzo krótkim czasie przynosi wzrastającą liczbę nowych kontaktów od Klientów niekiedy wprost komunikujących, że chcieliby zamówić coś podobnego do tego, co zobaczyli w internetowej galerii lub portfolio. Znajduje tutaj potwierdzenie slogan „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów”.

Niestety również w tym przypadku o efektywności stanowi jakość. Tak więc stronom posiadającym galerie ze złej jakości lub nie ciekawymi zdjęciami przy nawet ciekawych realizacjach, nie przynoszą one już tak dobrych wyników. Na skuteczność takiej galerii ma bowiem wpływ zarówno jej strona estetyczna, jak i techniczna, gdzie nawet drobne elementy lub niuanse potrafią zmienić o 180 stopni jakość i skalę oddziaływania promocyjnego zarówno w aspekcie kampanii AdWords, jak i potencjału internetowego strony, do której się odnosi i do której odsyła internautów z wyszukiwarki.

Widać zatem, że nie od samej kampanii i organizującej ją agencji zależy jej powodzenie, a w konsekwencji rezultat finansowy. Ogromne znaczenie ma bowiem świadome kształtowanie swojej obecności w Internecie przez Klientów powierzających agencji marketingowej promocję swoich firm.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *