Czy konkurencja może „wyklikać” moją reklamę w Google AdWords? Wskazówki

Czy konkurencja może „wyklikać” moją reklamę w Google AdWords - Wskazówki
Avatar

To często spotykana obawa, zwłaszcza wśród nowych klientów agencji marketingowych, którzy korzystają po raz pierwszy z tej formy reklamy internetowej.

W statystykach na kontach AdWords można zaobserwować, czy ktoś (głównie konkurencyjne firmy) próbuje stosować takie praktyki. Następnie należy zgłosić nieprawidłowości do Google, który ma świadomość, że tego typu nieuczciwe procedery istnieją i systematycznie wdraża mechanizmy zabezpieczające przed takimi sytuacjami.

Od strony technicznej wygląda to następująco – na danym koncie AdWords jest rejestrowany cały ruch, jaki odbywa się za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Dzięki temu wychwytuje się również takie przekierowania na stronę, które są kwalifikowane jako nieprawidłowe. Należą do nich m.in. wejścia pojawiające się seriami, kliknięcia wykonywane z tego samego adresu IP itp. Wprawdzie Google pobiera opłatę za każdorazowe tego typu „niepożądane” wejście, jednak później środki te są sukcesywnie zwracane na konto AdWords użytkownika.

Z doświadczeń Agencji Interaktywnej ECHO wynika, że czasami takie sytuacje się zdarzają. Jednak niezwykle rzadko powodują one jakiekolwiek komplikacje i zakłócenia w działaniu kampanii. W zasadzie jedyną negatywną konsekwencją może być zbyt szybkie wyczerpanie się budżetu dziennego kampanii, czyli limitu środków, które reklamodawca przeznaczył dziennie na realizowaną kampanię.

W opisywanych sytuacjach skutecznym działaniem jest wysłanie do Google prośby o zweryfikowanie tego, co działo się na koncie AdWords. W takim przypadku nie tylko automatyka i algorytmy wyszukiwarki oceniają jakość i charakter dokonanych kliknięć, ale także konsultant Google AdWords, w trybie traktowanym jako reklamacyjny.

Nie można zagwarantować, że nadużycia polegające na klikaniu w reklamę AdWords się nie pojawią, natomiast istnieją sposoby i procedury, które pozwalają zminimalizować ich skutki.

Grafika: Freepik

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *