Avatar

19 czerwca 2019 r., całym działem SEO, wybraliśmy się do Krakowa na #12 już edycję semKRK. Wsiadaliśmy do auta ze świadomością, że z niektórymi branżowymi wydarzeniami i bywa tak: przyjeżdża się, chwilkę posłucha i wychodzi z niesmakiem… Tym razem było podobnie? Absolutnie nie! Były i przygody, i masa wrażeń, i solidna dawka nowinek. A wspomnienia z wyprawy na długo pozostaną w naszej pamięci… No to co się tam właściwie wydarzyło? Już relacjonujemy!

Jedziesz do Krakowa? Uzbrój się w cierpliwość!

Pierwsze hasło wyjazdu na semKRK – korki. I to nie elektryczne, ani nie takie „naukowe” korki, tylko te w najgorszej postaci, czyli korki drogowe. Ruszając spod Łodzi, mogliśmy się spodziewać, że nie będzie różowo. W końcu trasę na Częstochowę poznaliśmy, jadąc na majowy Festiwal SEO do Katowic.

Dąbrowa Górnicza przywitała nas nie lada atrakcją – drogą, którą trudno nazwać płaską i bez dziur.

Trochę wytrzęsło nas pod Dąbrową Górniczą, ale uznaliśmy, że to widocznie taka forma promocji Energylandii, która mieści się w pobliżu. Z dumą SEO-wców przełknęliśmy te małe niedogodności, ale jednego się nie spodziewaliśmy – aż tak rozkopanego Krakowa! 

semKRK #12 BIG – prelekcje, które utkwiły nam w pamięci

Niewątpliwą zaletą semKRK jest lokalizacja – impreza mieści się w Starej Zajezdni na krakowskim Kazimierzu

Gdy po drogowych przebojach w końcu dotarliśmy do Starej Zajezdni, nie pozostało nam nic innego, jak tylko skoncentrować się na prelekcjach. Wszystkie wystąpienia oceniamy jako wartościowe, ale w naszych SEO-wych sercach szczególne miejsce zajęły zwłaszcza te… 

Jak (o)szukać w Krakowie? – Paweł Gontarek

Prowadzenie lokalnej firmy to nie lada wyzwanie. Mikrobiznesy są niejako zmuszone do konkurowania globalnego. I jak sobie poradzić w takim świecie? Korzystając z podpowiedzi, które podrzucił Paweł Gontarek, znany także jako “Zgred”, SEO Director w Fabryce Marketingu. 

Prelekcja poświęcona była w dużej mierze wizytówce Google Moja Firma w kontekście lokalnych biznesów. Z prezentacji dowiedzieliśmy się, że gdy przychodzi do nas klient warto dowiedzieć się od niego:

  • jaką domeną dysponuje? Czy potrzebna jest przebudowa strony?
  • jak wygląda profil linków na stronie klienta?
  • czy posiada skonfigurowane konto w Google Moja Firma?
  • czy klient zarządza wizytówkami w Google Moja Firma i NAP?

Punktem wyjścia prezentacji było ciekawe case study, w którym Paweł pokazał nam działania dla dwóch klientów o zupełnie różnych lokalizacjach i profilach. Dowiedzieliśmy się m.in., jak należy przebudować serwis, aby uzyskać ruch z mapek Google.  

  • Dobrze jest tak skonfigurować stronę w Google Moja Firma, by dla każdej lokalizacji naszej firmy stworzyć osobą wizytówkę.
  • Google Moja Firma należy bardzo dokładnie określić kategorię wizytówki, przygotować indywidualny opis, wybrać słowa kluczowe.
  • Należy zaprojektować strony docelowe dla lokalizacji biznesowych.
  • Trzeba zadbać o zdjęcia.
  • Warto analizować to, co znajduje się na wizytówkach Google. Dzięki temu możemy monitorować sezonowość danej witryny. 

Małe TIPy od Pawła: 

#1: Jeśli chcecie założyć wizytówkę firmy w Google, a nie macie fizycznie biura – wykorzystajcie do weryfikacji pre-paid w postaci weryfikacji SMS. Wtedy, zamiast pocztówki z kodem, możecie dokonać autoryzacji wizytówki kodem przesłanym w SMS.  

#2: Warto w swojej wizytówce Google Moja Firma zamieścić informacje o charakterystycznych miejscach zlokalizowanych w pobliżu biura.

#3: Słowa kluczowe dodane na stronie pozwalają… wyróżnić się w mapkach Google! Dlatego warto rozbudować treści na stronach, wykorzystać słowa kluczowe i prowadzić blog, w którym znajdą się tematy umożliwiające wyświetlenie w mapkach.

#4: Zbieraj opinie w Google! Zwłaszcza te od lokalnych przewodników. Dodatkowo odpowiadaj na opinie, dodawaj zdjęcia biura, okolicy. A jeśli prowadzisz restaurację – opublikuj menu oraz informację o godzinach otwarcia.

Toksyczna Floryda ­– Cezary Glijer

Cezary Glijer to prawdziwy… dinozaur wśród SEO-wców! Ma ponad 25-letnie doświadczenie i obecnie jest Head of SEO w agencji K2 Precise. Toksyczna Floryda – tytuł prezentacji Cezarego brzmi intrygująco, prawda? Już tłumaczymy, o co chodzi! W kwietniu 2019 r. na Florydzie miało miejsce niezwykłe zjawisko – inwazja toksycznych ropuch. Było ich tak dużo, że pokrywały niemal każdy centymetr kwadratowy Palm Beach. Atak ropuch spowodował atak paniki na Florydzie… dlatego Cezary postanowił przyrównać do tego zjawiska 2019 Google Core Algorithm Updates, z których March Broad Core Algorithm Update został nazwany “Floryda 2”. Przypadek? Nie sądzimy!

Właśnie to wystąpienie zaliczamy do najbardziej porywających na tegorocznym semKRK. Dowiedzieliśmy się, że:

  • aktualizacja algorytmu i możliwe wtedy spadki wiążą się z tym, że czasem trzeba robić… NIC. Tylko spokój nas uratuje! Tuż po aktualizacji algorytmu i związanych z nią ewentualnych spadkach nie warto działać pochopnie. Najlepiej postępować jak dotychczas i na bieżąco obserwować, czy wyniki same wracają do normy;
  • przy ostatniej, czerwcowej aktualizacji ważnymi czynnikami, które miały wpływ na widoczność serwisu były: słaby UX, niski wynik page speed, mała ilość contentu, słaba wersja mobilna witryny, przesycenie reklamami;
  • termin “Broad Core Algorithm Update” oznacza aktualizację lub zmianę głównego algorytmu wyszukiwarki, w ramach każdego update’u może zmienić się nawet 200 – 400 czynników ważnych dla Google!;
  • istnieje kilka miejsc w sieci, w których możemy dowiedzieć się, że mamy obecnie do czynienia z aktualizacją algorytmu;
  • najwięcej na zmianach w czerwcu 2019 r. stracił serwis o kryptowalutach CCN.com. W związku z nagłym spadkiem widoczności… właściciele opublikowali na stronie klepsydrę, w której informowali, że “cause of death” ich WWW jest Google;
  • user is the king – wciąż i zawsze! Tworząc content, musimy przede wszystkim skupiać się na potrzebach użytkowników.

Que sommes nous? Ou allons nous? ­– Piotr Rudnicki

Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Jak wyglądać będzie SEM za kilka lat? Jak wyglądało SEM kiedyś? Tyle pytań… a odpowiedzi na nie miał Piotr Rudnicki z Google!  

Odwołując się do obrazu Paula Gaugina – dokąd zmierzamy? Do świata zmian, zwłaszcza w Google. Piotrek omówił, jak wygląda dziś reklama w sieci, opowiedział o zmianach w Google Ads. Poświęcił też nieco uwagi CRMint, czyli nowemu narzędziu od Google umożliwiającemu płynną wymianę danych. Co czeka nas w przyszłości? Musimy stać się bardziej wszechstronni. SEO-wiec będzie musiał znać się również na UX, statystyce czy analityce. Czeka nas sporo pracy! 


Możemy powiedzieć śmiało, że to było jedno z najbardziej malowniczych i artystycznych wystąpień na całym semKRK #12.

Zmieniające się SEO – nowe sposoby podejścia do tego, co znamy – Damian Sałkowski

Damian Sałkowski w swoim wystąpieniu wspomniał, że SEOwiec 10 lat temu a SEOwiec teraz to osoba posiadająca całkowicie inne kompetencje. Wcześniej pozycjonowanie nie było brane aż tak bardzo pod uwagę i wprowadzenie zmian na stronie nie niosło za sobą dużej odpowiedzialności. Aktualnie nawet małe zmiany w obrębie serwisu mają duże znaczenie, dlatego odpowiedzialność osoby zajmującej się SEO wzrosła. Ważne, aby podejmowane decyzje były poparte badaniami oraz wskazywały na zasadność wprowadzania zmian.

Złe decyzje kosztują coraz więcej”  – Damian podkreślił ważny fakt związany z wykonywaniem testów A/B w przypadku prowadzenia projektu SEO. Testowanie rozwiązań jest równie ważnym aspektem, który pozwala na lepsze dopasowanie strony pod kątem  wymogów stawianych przez użytkowników oraz wyszukiwarkę Google. Naśladowanie innych już nie wystarcza i po prostu nie jest dobre – nie wprowadzamy żadnej wartości dodanej do naszej strony, a jedynie powielamy schemat, który wprawdzie dzisiaj działa, ale nie wiadomo, co przyniesie jutro. Wraz ze wzrostem powszechności prowadzonych działań spada ich skuteczność, dlatego warto stawiać na nowe, nieszablonowe rozwiązania. Prowadzenie projektów bezpiecznie i z wykorzystaniem popularnych metod daje małe efekty – dlatego tak ważne jest różnicowanie i indywidualizacja działań w każdej z realizacji.

Krótka historia o kampaniach, które nie konwertują – Łukasz Chwiszczuk

Last but not least – Łukasz Chwiszczuk, człowiek, przed którym Google Ads nie ma żadnych tajemnic! Jak się okazało podczas semKRK #12 – jest też mistrzem YouTube’a. Jak zrobić dobre wrażenie w 5 sekund? Jak być zapamiętanym w tak krótkim czasie? Niemożliwe? Łukasz pokazał nam przykłady, że to jest realne! Choćby wspomniana przez niego reklama Audi, w której w 5 sekund opowiedziano znakomitą historię samochodu tejże marki. Jak się okazało na powyższym przykładzie – wystarczy kilka chwil, by zainteresować odbiorcę. Po 5 sekundach prezentacji, co mamy fajnego do zaoferowania, już powinniśmy przechodzić do przekonywania odbiorców do zakupu.

ECHO Marketing na Wawelu? Czemu nie!

To strasznie boli (zwłaszcza osoby z zacięciem podróżniczym), gdy jest się w pięknym miejscu, którego nie można pozwiedzać. I to samo było z nami podczas wizyty ECHO Marketing w Krakowie. Niestety nie mieliśmy czasu na wędrówki po królewskim mieście. Ale i tak co nieco udało nam się zobaczyć! Absolutnym przypadkiem nawigacja poprowadziła nas pod sam Wawel…

Chcąc nie chcą… i tak trafiliśmy na Wawel!

Aby ominąć rozkopy, zamknięte drogi, nieznane przejazdy, bardzo uważnie słuchaliśmy Google Maps, zbyt uważnie… Ale tym sposobem przynajmniej trochę sobie pooglądaliśmy stolicę Małopolski.

Dzik jest dziki, dzik jest zły… i dzik lubi wyjść na drogę

Przygody, podobnie jak nieszczęścia, lubią chodzić parami. Droga powrotna upływała nam w spokoju… do czasu, gdy na naszej drodze, tuż pod Łodzią, stanęło stado dzików! 

Co to się działo?! Gwałtowne hamowanie, odbicie w prawo, w lewo, pulsacyjne hamowanie i pomruki, których nie wypada tu przytaczać… Wreszcie stanęliśmy, a tuż przed naszą maską  – jak gdyby nigdy nic – przemaszerowała dzicza rodzina, w imponującej liczbie 10 sztuk!

Jak widać, wyprawiając się na branżowe eventy, należy spodziewać się niespodziewanego…  I ten fakt już nas nakręca do wzięcia udziału w #13 edycji semKRK. Chociaż… już bez dzikich przygód byśmy prosili… 

* Pragniemy zapewnić, że nie ucierpiał żaden z dzików występujących w naszej relacji. Szczęśliwie obyło się również bez strat materialnych, mentalnych i innych.

Czy wiedza SEMKrk przydaje nam się w praktyce? Oczywiście, że tak! A Ty możesz to sprawdzić, zgłaszając się do nas po pozycjonowanie i SEO Content!

Skontaktuj się z nami >>

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3


tagi: , ,

kategorie:

Linkedin Twitter

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *