Festiwal SEO 2019 w Katowicach – prelekcje, które zapadły nam w pamięć

Avatar

W branży SEO na wiosnę 2019 r. jest gorąco… ale nie od wciąż zmieniających się algorytmów (do tego już zdążyliśmy przywyknąć…), ale od spotkań! 10 maja 2019 r. odbyła się VII edycja Festiwalu SEO w Katowicach – wydarzenie na skalę ogólnopolską, zrzeszające doświadczonych specjalistów od SEO, czyli pozycja obowiązkowa dla wszystkich SEO-wców. Nie mogło nas tam zabraknąć!

Grzegorz Strzelec – Bo Ty nie wiesz, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z… SEO-wcem

10 przykazań klienta SEO, czyli jak rozmawiać z SEO-wcem, bo tak ostatecznie brzmiała prezentacja Grześka Strzelca, to zdaniem ECHO Marketing jedno z najlepszych, o ile nie najlepsze, wystąpienie podczas Festiwalu SEO w Katowicach. Prelekcja porwała nas, wzbudziła emocje i przede wszystkim – zapadła w pamięć ze względu na oryginalną, a nawet odrobinę kontrowersyjną formę…

Jak rozmawiać z SEO-wcem? O tym właśnie niezwykle ciekawie opowiadał Grzegorz Strzelec w czasie Festiwalu SEO w Katowicach.

Grzegorz Strzelec pracuje obecnie jako chief SEO Consultant w grupie Discovery/TVN i właściciel firmy SEO Planner. Prowadzi profesjonalne szkolenia SEO na terenie całej Polski – liczyliśmy więc na ogrom merytoryki, świetne przygotowanie i nutkę szkoleniowego podejścia. Nie zawiedliśmy się!

VIII. przykazanie klienta SEO według Grzegorza Strzelca

Tak się bowiem składa, że ta prelekcja pozwoliła nam się przenieść do kościoła… kościoła SEO, w którym zamiast znanego wielu Dekalogu, obowiązuje 10 przykazań skierowanych do klienta SEO. Przykazań rymowanych, okraszonych krótkim wierszykiem. Z prelekcji można było dowiedzieć się m.in.:

  • jak ważna jest analityka i SEO strony,
  • dlaczego SEO powinno być częścią procesów w firmie, a nie tylko “odrębnym” bytem,
  • że warto jest skalować i łączyć kampanie SEO i PPC, bo czasem osobno mogą przynosić straty, a razem mieć ogromny sens.
Połączenie kampanii PPC i działań SEO może przynieść dla klienta ogromny skutek – Festiwal SEO Katowice 2019
Jak ustalać ramy czasowe audytu SEO? M.in. ten temat poruszył Łukasz Żelezny podczas swojej prelekcji na Festiwalu SEO w Katowicach. 

Łukasz Żelezny jest dobrze znany w branży SEO. To jeden z TOP 10 influencerów na rynku brytyjskim i człowiek orkiestra: SEO Keynote Speaker, SEO Evangelist, Link Builder, juror w UK Search Awards, Social Media Consultant, a do tego Drum and Bass Producer. Ma ogromne doświadczenie na arenie europejskiej (obecnie mieszka i pracuje w Londynie), więc przeczuwaliśmy, że dostaniemy wiedzę na światowym poziomie. favikona.ico”>

Co raportować klientom SEO? Łukasz Żelezny, Festiwal SEO Katowice 2019

W czasie swojej prelekcji na Festiwalu SEO w Katowicach, Łukasz przedstawił zasady, którymi warto kierować się w kontaktach z klientem. Opowiedział, z jakimi klientami pracuje, w jaki sposób ich pozyskuje, na jakie relacje stawia.

Łukasz Żelezny uznał, że niewiele agencji w Polsce prowadzi swoje działania na wysokim poziomie obsługi klienta, np. wyznaczając ramy czasowe na przygotowanie audytu, przedstawiając spersonalizowane oferty na początku współpracy, raportując w odniesieniu do poprzednich miesięcy czy fakturując klientów z góry. Tutaj możemy się pochwalić – tak właśnie wygląda proces w ECHO Marketing 🙂

Victoria Olsina, „How Blockchain Will Impact Search Marketing?

Let’s talk in English! Jedyna kobieta – prelegentka, a do tego jedyna z wystąpieniem w innym języku niż polski. Jak wielokrotnie podkreślano w czasie Festiwalu SEO 2019 w Katowicach – Victoria Olsina pochodzi z miasta Che Guevary, ale obecnie mieszka w Londynie… w którym, jak sama mówi, zakochała się z powodu Spice Girls.

Victoria posiada ogromne doświadczenie w sektorze bankowości, a konkretnie blockchain. Jej prelekcja w trakcie Festiwalu SEO była niezwykle ciekawa, choć temat chyba nadal odbiega od polskich realiów. Jednak to ogromna szansa na przyszłość! Victoria opowiedziała, jak blockchain może wpływać na pracę SEO-wców i jakie trudności wiążą się z tym tematem. Powiedziała nam jasno, że zastosowanie blockchain może uciąć ruch na stronie! Ale umówmy się – choć możemy stracić nawet 50% ruchu na stronie, to w ostatecznym rozrachunku zyskujemy. Zamiast fake traffic, blockchain powoduje, że na naszą stronę pozyskujemy wyłącznie ruch płynący od prawdziwych ludzi.

Tomasz Stopka, „3 godziny dziennie z pewnym blogiem technologicznym – case study

Po czym poznać dobrego SEO-wca? Po tym, że przyznaje się do błędów, jest pokorny i wie, że nie zawsze… wszystko wie! I o tym właśnie opowiadał Tomasz Stopkaz agencji SEMURAI. Tomek ma 10-letnie doświadczenie w branży SEO, dlatego przybliżył nam jeden z case’ów, nad którym pracował.

Co tak naprawdę można było wynieść z prelekcji Tomka podczas Festiwalu SEO 2019?

  • Nie należy rezygnować z działań, nawet wtedy, gdy idzie pod górkę!
  • SEO to przede wszystkim długofalowa praca, wymagająca stałej kontroli, ale też i cierpliwości.
  • Każdego dnia należy dbać o widoczność w sieci.
  • Pracę trzeba planować z wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę różne, zwłaszcza wiodące trendy.
  • Kilka ciekawostek – jedna strona może zająć wszystkie miejsca w Google News, nie warto w pełni ufać wtyczce YOAST SEO w Wordpressie, a crawl budget to coś, co należy pielęgnować.
Tomasz Stopka, Festiwal SEO Katowice 2019 – ECHO Marketing

Jak podsumował swoją prelekcję, a także całe SEO Tomek?

Jeżeli myślisz, że wszystko idzie dobrze – na pewno nie wiesz wszystkiego”.

Łukasz Suchy, „Linki w praktyce, co konkretnie działa w 2019?

Link building w 2019 r. to praktycznie podstawa SEO, tak jak content. Jednak zamiast pozyskiwać wartościowe linki, budować swoją treść na wysokim poziomie, wiele osób skłania się w stronę Allegro i oferowanych tam “super, ekstra, wspaniałych” linków. Nie ma, co ukrywać – nie można liczyć na doskonałą jakość i świetne efekty, pozyskując linki za “piątaka”. I o tym właśnie opowiadał podczas Festiwalu SEO 2019 w Katowicach Łukasz Suchy.

Łukasz jest Senior SEO Specialist w DevaGroup, gdzie  przeprowadza audytyi kompleksową weryfikację serwisów. Nic więc dziwnego, że jego prezentacja podparta była konkretnymi wynikami. Wszystkie tezy przedstawione w prelekcji Łukasza były wzbogacone o konkretne  dane, a na dodatek pokazał nam, z jakich narzędzi i metod korzystał (w tym linkowanie z aukcji i ogłoszeń, stosowanie precli) i które serwisy optymalizował. Co ciekawe – pomimo niektórych niedozwolonych już przez Google praktyk, żadna ze stron testowo prowadzonych przez Łukasza… nie zanotowała bana!

Podsumowując, Festiwal SEO w Katowicach to wydarzenie, którego żaden pasjonat tej branży nie może przegapić. Dlatego właśnie już teraz rezerwujcie sobie czas w kalendarzu na przyszłoroczną edycję, która najprawdopodobniej będzie miała miejsce, tak jak poprzednie, w maju.

Dla nas to jeszcze nie koniec – niebawem ruszamy na SEM Krk, z której również przedstawimy Wam relację.

Pozdrawiamy

Zespół SEO, ECHO Marketing

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *