Jak pozyskać klientów z internetu i zwiększyć sprzedaż?

Avatar

5 sprawdzonych działań, które mają moc przyciągania klientów w sieci

Od ponad 15 lat sprzedaż to mój chleb powszedni i nie przesadzę, jeśli stwierdzę, że zjadłem przysłowiowe zęby w tym temacie. Przez ten czas nie tylko poznałem metody skutecznego pozyskiwania klientów, ale także miałem okazję obserwować zmiany, które zaszły i wciąż na tym polu zachodzą. Są one w głównej mierze determinowane przez rozwój technologii, który z kolei ma przemożny wpływ na zachowania konsumentów w sieci. Moje wnioski: współczesny klient nie lubi, gdy mu się sprzedaje – za to uwielbia kupować!

Jeśli chcesz wiedzieć, jak TERAZ zdobywa się nowych klientów w internecie, to zapraszam do lektury.

Jak znaleźć klientów? Oni sami Cię szukają!

Tak to teraz wygląda! Powszechność internetu oraz urządzeń, dzięki którym jesteśmy non stop online, sprawiają, że mamy praktycznie nieograniczony dostęp do informacji. Co więcej, skwapliwie z niego korzystamy, poszukując między innymi wiadomości na temat firm, usług i produktów. Zanim zdecydujemy się na zakup, jakąś usługę czy chociażby wizytę u lekarza, sprawdzamy, co na dany temat „mówi się” w digitalu. Sam zatem widzisz, że sieć jest pełna potencjalnych klientów. Nie musisz już ich szukać, ale musisz dać im się znaleźć. Jak?

Powyżej przykładowa liczba różnych słów i fraz wpisywanych co miesiąc przez internautów do wyszukiwarki Google.

Zadbaj o swoją WWW – to absolutna podstawa skutecznego pozyskiwania klientów

Strona WWW, to wizytówka firma w internecie. Oczywistość! Chyba jednak nie do końca, skoro nie wszyscy biorą sobie ten fakt do serca. Ile razy zdarzyło Ci się opuścić stronę internetową, bo nie znalazłeś na niej SZYBKO tego, czego akurat szukałeś, spodziewałeś się czegoś zupełnie innego albo odstraszyła Cię jej wizualna forma?

Witryna WWW, na której prezentujesz swój biznes musi uwzględniać potrzeby, oczekiwania i przyzwyczajenia Twojej grupy docelowej, a przede wszystkim rozwiewać jej możliwe obawy. Innymi słowy, musisz zadbać o to, aby wizerunek, który kreujesz za pomocą firmowej strony internetowej odpowiadał tym klientom, na których najbardziej Ci zależy. Pamiętaj, że to Ty decydujesz, kogo chcesz przyciągać, a kogo nie chcesz obsługiwać.

Tylko strona internetowa, która jest przejrzysta, intuicyjna w obsłudze i skłania użytkowników do określonego działania (np. kontaktu z firmą, zakupu, wypełnienia formularza itd.), da Ci możliwość pozyskiwania wartościowych klientów oraz przyczyni się do wzrostu sprzedaży.

Każda branża jest inna i w każdej inne czynniki kreują zainteresowanie potencjalnych klientów. W kontekście budowy strony internetowej jest jednak pewien punkt wspólny równie ważny dla wszystkich obszarów i niezależnie od różnic między nimi występujących. To możliwość prostego i szybkiego zapoznania się z ofertą firmy bez względu na rodzaj urządzenia, za pośrednictwem którego użytkownik wchodzi na stronę. Nieważne, czy osoby odwiedzające Twoją stronę WWW korzystają z komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy telefonu – każda z nich powinna móc bezproblemowo wejść i znaleźć to, czego szuka. Zatem strona internetowa, która ma pozyskiwać nowych klientów, musi być dostosowana do każdego typu urządzenia. Tego dzisiaj oczekują od firmowych witryn użytkownicy-klienci.

Powyżej wykaz ruchu na stronie internetowej z podziałem na kategorie urządzeń.

Reklamuj się w Google – żeby być widocznym

Masz już „sprzedażową” stronę internetową, teraz musisz zadbać o jej odpowiednią widoczność. Jeśli chcesz przyciągać wartościowych klientów do swojego biznesu, to warto wykorzystać do tego wyszukiwarkę Google. Dlaczego?

Reklama Google Ads daje możliwości prezentacji oferty szerszej publiczności w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie praktycznie z dnia na dzień! Korzystając z tego typu reklamy, szybko docierasz do klientów, którzy akurat w tym momencie poszukują produktów lub usług takich jak Twoje. I fakt, że to właśnie oni szukają jest tutaj najważniejszy! To odwrotny i znacznie efektywniejszy proces w porównaniu do tego, kiedy to Ty wyszukujesz potencjalnych klientów, np. wykonując „zimne telefony”. To znacząco zwiększa szansę na sprzedaż.

Jest jednak warunek: musisz zadbać o dostępność Twojej firmy dla klientów. W niektórych branżach nieodebrane połączenie telefoniczne jest równoznaczne z utratą potencjalnego klienta. Bo musisz mieć świadomość, że reklama Google Ads dostarcza leady, a nie ostatecznych klientów. To, czy z potencjalnych staną się rzeczywistymi, zależy od tego, jak dalej będzie przebiegać ich komunikacja z Twoją firmą.

Jeżeli w Google Ads reklamujesz się na frazy jasno wskazujące, że świadczysz usługi bez względu na godzinę i dzień tygodnia, a później nie odbierasz telefonu… to po prostu nie może zadziałać. Zresztą nie tylko w takich wypadkach. Generalnie jeżeli kampania linków sponsorowanych jest dobrze zaprojektowana i prawidłowo prowadzona, potencjalni klienci będą się z Tobą kontaktować – musisz być na to gotowy. Sytuacje, w których nie podnosisz słuchawki, nie odpisujesz na wiadomości lub obiecujesz, że oddzwonisz, a tego nie robisz nie tylko nie przyciągają nowych kontrahentów, ale wręcz ich odpychają.

Promuj się na Facebooku – bo tam są Twoi klienci

Dziś ścieżka zakupowa różni się od tej sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Klienci wyszukują, sprawdzają, porównują i szukają opinii o firmach, markach, produktach oraz usługach przede wszystkim w internecie. I coraz chętniej wykorzystują do tego social media. Tylko z samego Facebooka korzysta aż 16 mln Polaków, a na całym świecie portal ten ma ponad 2,1 mld użytkowników, co czyni go najpopularniejszym na globie. Czy można lekceważyć taki potencjał?

Dzięki reklamie na Facebooku masz możliwość dotarcia do szerokiego grona Twoich potencjalnych klientów. Facebook Ads można dowolnie konfigurować w zależności, do jakiej grupy docelowej jest kierowana – działania reklamowe docierają do wybranych użytkowników z podziałem na wiek, płeć, lokalizację czy zainteresowania. Korzystając z tej formy reklamy, masz także szansę podążać za swoim targetem poprzez działania remarketingowe. To wszystko sprawia, że Facebook staje się nieocenionym źródłem leadów.

Załóż bloga firmowego. Bo nie wystarczy po prostu się pokazać – trzeba pokazać, że jest się ekspertem!

Wszyscy siedzimy w internecie. Szczególnie chętnie szukamy w nim wszelkiego rodzaju porad i to praktycznie z każdej dziedziny. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Prowadząc bloga i odpowiadając na pytania użytkowników, mają szansę zdobyć ich zaufanie i wypracować status eksperta w swojej branży… a stąd już tylko krok do efektywnego pozyskiwania klientów.

Odpowiednie i regularne wpisy blogowe pozwolą Ci na dotarcie do nowego klienta, który jest na etapie zainteresowania Twoim produktem lub usługą, ale nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji (początek ścieżki zakupowej). Rzetelnie przygotowany artykuł nie tylko może pomóc mu dokonać wyboru, ale przekonać do postawienia na Twoją ofertę.

Przykładowo, zapytanie o treści „jakie okna do domu” jest wpisywane do wyszukiwarki Google 480 razy miesięcznie. Kto zadaje takie pytanie? Osoby, które nie wiedzą, na jakie okna do domu się zdecydować. Dla producentów czy dystrybutorów okien to prawdziwa gratka. Poprzez odpowiednio napisany i zaindeksowany artykuł poradnikowy zyskują możliwość kontaktu z potencjalnym klientem, zanim podejmie on ostateczną decyzją zakupową. A zatem mogą ją kształtować!

Wykorzystaj potęgę pozytywnych opinii – utwierdzają potencjalnych klientów, że warto wybrać Twoją ofertę

Dostęp do internetu daje szansę każdemu na szybką i miarodajną weryfikację firm, marek, produktów czy usług. Między innymi z tego powodu warto zadbać o dobry wizerunek w internecie.

Jak widać na powyższej grafice, słowo „opinie” pojawia się w wyszukiwarce w towarzystwie rozmaitych fraz i słów.

Let’s talk in English! Jedyna kobieta – prelegentka, a do tego jedyna z wystąpieniem w innym języku niż polski. Jak wielokrotnie podkreślano w czasie Festiwalu SEO 2019 w Katowicach – Victoria Olsina pochodzi z miasta Che Guevary, ale obecnie mieszka w Londynie… w którym, jak sama mówi, zakochała się z powodu Spice Girls.

Zdecydowana większość klientów po znalezieniu nowej firmy sprawdza, co na jej temat mają do powiedzenia ci, którzy już skorzystali z jej oferty. Przejrzenie referencji i opinii często jest ostatnim etapem przed podjęciem ostatecznej decyzji o podjęciu współpracy czy sfinalizowaniu zakupu.

Niestety tak już jest, że zadowoleni konsumenci – w przeciwieństwie do tych, których odczucia są negatywne – mają mniejszą skłonność do dzielenia się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z firmami, markami czy produktami. Dlatego, jeśli tylko masz taką możliwość, poproś swoich klientów, by zamieścili w Google swoją opinię na temat Twojej oferty, zwłaszcza jeśli masz przekonanie, że stanąłeś na wysokości zadania. Pamiętaj też, żeby podziękować klientom za dobre słowa i nie pozostawiaj bez odpowiedzi opinii nieprzychylnych. Zawsze odnoś się do nich w kulturalnym i koncyliacyjnym tonie.

Na koncie ECHO Marketing jest w tym momencie 128 opinii od naszych klientów. Ta liczba jest wynikiem przede wszystkim naszej ciężkiej pracy, ale także mobilizowania firm i osób, które skorzystały lub korzystają z naszych usług, do zamieszczenia swojego zdania o nas na firmowej wizytówce w Google.

A zatem:

  • strona WWW, która sprzedaje;
  • reklama Google Ads, która zapewnia natychmiastową widoczność w wynikach wyszukiwania;
  • reklama Ads na Facebooku, która pozwala dotrzeć do precyzyjnie wybranych grup potencjalnych klientów;
  • blog firmowy, dzięki któremu możesz zyskać status eksperta w branży i podnieść zaufanie do swojej marki;
  • opinie zadowolonych klientów o Twojej ofercie.

Tylko tyle i aż tyle.

Każde z powyższych działań, jeśli jest przemyślane i odpowiednio przeprowadzone, przyczynia się do pozyskiwania nowych leadów. Jednak dopiero ich kombinacja lub zastosowanie wszystkich sprawiają, że efekty niejednokrotnie przewyższają oczekiwania. Teraz, gdy już wiesz, co musisz zrobić, że zdobywać nowych klientów z internetu, właśnie takich spektakularnych rezultatów Ci życzę.

Pozdrawiam,

Dariusz Jarzębski, ECHO Marketing

A jeżeli czujesz, że sama wiedza Ci nie wystarczy i potrzebujesz kogoś, kto Cię wesprze w tym przedsięwzięciu, spojrzy na Twój biznes z perspektywy użytkownika, podpowie, co i jak zrobić, a wreszcie wdroży pomysły w życie… zapraszam do kontaktu ze mną. Dzwoń śmiało! Ja zawsze odbieram. 🙂

Skontaktuj się ze mną >>

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 62


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *