Jak wykorzystać kupon Google AdWords - wskazowki
Avatar

Kupon Google AdWords jest narzędziem pozwalającym zrealizować interesy dwóch stron, a mianowicie: serwisu Google, oferującego skuteczne formy reklamy oraz przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć w Internecie i tą drogą przyciągnąć do siebie klientów.

W poniższym artykule znajdziesz wskazówki, jak wykorzystać kupony AdWords oferowane przez Google oraz Partnerów Google.

Wartości i dostawcy kuponów

Firma Google ma świadomość, jak duże efekty w relatywnie krótkim czasie i przy niewielkim budżecie przedsiębiorcy są w stanie uzyskać dzięki reklamie w AdWords. Dlatego oferuje nowym klientom swego rodzaju „dodatkowy budżet na start”, czyli pewną kwotę przeznaczoną na pierwszą kampanię reklamową.

Dostępne kupony:

  • 200 lub 250 zł – wysyłane przez Google,
  • do 600 zł – przekazywane przez agencje marketingowe, Certyfikowanych Trenerów Google, Certyfikowanych Partnerów Google oraz dostawców usług hostingowych

Kupony promocyjne są więc dla Google sposobem pozyskania przedsiębiorców jako nowych, a później stałych klientów.

Bardzo często firmy rozpoczynające działalność mają świetne pomysły na produkt, który chcą sprzedawać lub na usługę, którą chcą świadczyć. Niestety nie posiadają jeszcze ani bazy swoich potencjalnych, ani tym bardziej stałych klientów. Najczęściej na tym etapie wchodzenia na rynek zależy im i na jednych i na drugich.

Bez względu na to, czy korzysta się z kuponów, czy nie, w znakomitej większości przypadków okazuje się, że już pierwsza aktywność reklamowa w wyszukiwarce Google przynosi przedsiębiorcom nowych klientów. Zaczynają się pojawiać pierwsze kontakty telefoniczne lub mailowe, a w efekcie również pierwsze transakcje. To sprawia, że nowi przedsiębiorcy bardzo szybko przekonują się do Google AdWords, jako skutecznego narzędzia marketingowego, w które warto dalej inwestować.

Aby skorzystać z zaproponowanego przez Google kuponu, z reguły należy przeznaczyć na budżet AdWords min. 100 zł własnych środków. W ten sposób, przedsiębiorca posiada min. 300 zł (200 zł od Google oraz 100 zł swojego budżetu) dzięki którym może przetestować reklamę AdWwords według swoich potrzeb i celów konfiguracji.

Zgodnie z regulaminem AdWords http://www.google.pl/adwords/coupons/terms.html nie można się zwrócić do firmy Google z prośbą o przyznanie kodu promocyjnego. To Google sam przekazuje kupony nowym reklamodawcom. Warunkiem jest posiadanie nowego konta Google AdWords, które jest nie starsze niż 14 dni.

Niekiedy informacje o ofercie kodów dla nowych klientów pojawiają się także w formie reklamy na Facebooku. W ten sposób Google informuje o takiej możliwości i zaprasza do skorzystania z oferty:

Ponadto, firma Google rozdaje czasami kody rabatowe m.in. firmom, które skorzystały z usługi wizytówki w Mapach Google. Firma taka otrzymuje naklejkę z napisem „Oceń nas w Google”, którą może np. umieścić na szybie w swojej siedzibie. W takich przypadkach kod promocyjny trafia po pewnym czasie do firmy drogą pocztową lub jest widoczny w panelu Google Moja Firma:

Co więcej, kupon Google AdWords możesz otrzymać również w formie wiadomości e-mail:

Z kolei kupony oferowane przez Partnerów Google, takich jak nasza Agencja ECHO Marketing, pozwalają na doładowanie budżetu kampanii Google AdWords kwotą do 600 zł.

Warunki do spełnienia w celu otrzymania kuponu:

  • nowe konto Google AdWords,
  • wydanie na kampanię równowartości kuponu w pierwszych 30 dniach trwania reklamy

Co zrobić z otrzymanym kuponem promocyjnym?

W przypadku posiadania takiego kuponu mamy dwa wyjścia. Pierwszym jest samodzielne skorzystanie z takiej oferty. Wystarczy założyć sobie konto w AdWords, a następnie krok po kroku zaplanować swoją kampanię. Wymaga to zdefiniowania wszystkich najważniejszych metryk niezbędnych do przygotowania kampanii w Google, czyli m.in. wybrania słów kluczowych oraz zredagowania opisów, które mają się pokazywać przy tych słowach w wyszukiwarce. Ponadto należy określić ustawienia budżetowe przy opłatach za kliknięcia, czyli ustalić, jaką stawkę jesteśmy gotowi zapłacić za to, że klient trafi do nas na stronę.

Praktyka pokazuje, że wielu klientów zniechęca ilość czasu i pracy, jakie należy włożyć w samodzielne przygotowanie kampanii. Poza tym część z tych, którzy są gotowi zmierzyć się z takim zadaniem, obawia się, czy zrobi to właściwie, a tym samym, czy dobrze wykorzysta prezent od Google. To powoduje, że klienci ci decydują się na inne rozwiązanie, czyli powierzają opracowanie kampanii profesjonalistom.

Drugim rozwiązaniem jest więc zgłoszenie się ze swoimi pomysłami do agencji marketingowej, która jest certyfikowanym partnerem Google. Korzystając z kompetencji jej specjalistów, klient może mieć pewność, że pierwsze kroki jego firmy w wyszukiwarce od samego początku będą stawiane właściwie. Oczywiście za taką usługę klient musi zapłacić agencji ze swoich środków, ponieważ w tym wypadku otrzymane przez niego kupony promocyjne nie są honorowane. Kupony takie mogą jednak zaproponować same agencje w formie bonusów na reklamę. Rezygnacja z promocyjnych kuponów jest więc tylko stratą pozorną. W zamian bowiem klient otrzymuje gwarancję, że jego konto AdWords oraz parametry działań marketingowych będą optymalnie skonfigurowane.

Jednak dobrze przygotowana kampania, podkreślająca jego obecność i kreująca pozytywny wizerunek w sieci to nie koniec korzyści. Dodatkową wartością jest dostęp do rzetelnej i opartej na wiarygodnym źródle wiedzy, jakim są statystyki z narzędzi analitycznych Google. Pokazują one bardzo szczegółowo, jak zachowują się klienci w sieci, ile osób, skąd i po jakich słowach dotarło na stronę firmy, a także co na niej zrobiło w dalszych krokach. Obrazują także skuteczność strony internetowej oraz samej oferty firmy. Przy okazji jej właściciel może dokładnie poznać zasady działania Google AdWords. Na podstawie tej wiedzy będzie mógł później kształtować dalsze, coraz bardziej trafne działania marketingowe. W ten sposób najskuteczniejsze z nich będą mogły być prowadzone długoterminowo, natomiast nieskuteczne zostaną poddane analizie i skorygowane lub całkowicie wyeliminowane.

Podsumowanie

Reasumując, kupon promocyjny jest potrzebny wówczas, gdy decydujemy się prowadzić konto samodzielnie i – stosując metodę prób i błędów – uczyć się korzystania z zasobów AdWords. W przypadku zwrócenia się o pomoc do agencji, należy poinformować o posiadanym kuponie. Wówczas klient może otrzymać alternatywną propozycję promocyjną, np. kupon o wyższej wartości. Jest to uzależnione od tego, jak będzie przebiegać jego kampania w pierwszym miesiącu jej trwania.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *