Najpotrzebniejsze rozszerzenia reklam Google Ads, które warto wdrożyć (zwłaszcza dzisiaj)

Hubert Szulc

W czasach zarazy firmy stają przed kilkoma strategicznymi decyzjami: w jakiej perspektywie czasowej mają działać? Jak zachowają się ich klienci? Czy da się zaplanować rzeczywistość po pandemii? Badania Google, w których analitycy przyjrzeli się azjatyckiemu biznesowi po kryzysie, pokazują, że drastyczne obcięcie wydatków na marketing online radykalnie wydłuża czas powrotu do normalności i odwrotnie. Jakie działania promocyjne warto rozważyć w dobie COVID-19? 

Zanim przejdziesz do artykułu namawiam Cię, żebyś najpierw przeczytał czym jest reklama w SERPiejej dobre zasady. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zrozumieć, dlaczego tak ważna jest obecność w Google w dobie pandemii.

Wyszukiwarka to nie tylko źródło wiedzy – stanowi przestrzeń reklamową, a wyświetlana w niej treść to tak naprawdę kolejny sposób komunikacji z Twoim klientem. Oczywiście przekazywane treści różnią się w zakresie sprzedawanego przez Ciebie produktu czy usługi. I tu pojawia się pewne rozwiązanie, które bardzo pomaga zwiększyć wartość reklamy: rozszerzenia Google Ads. Kiedyś były dodatkiem do reklamy, dziś stały się jej nieodzowną częścią. 

Przed Tobą lista najpotrzebniejszych rozszerzeń reklam i ich zastosowanie w praktyce. Zobacz, kiedy się sprawdzają i jak działają!

  • Rozszerzenie Lokalizacji – sprowadź klienta do swojego sklepu
  • Rozszerzenie Połączeń – skontaktuj się bezpośrednio
  • Rozszerzenie Formularza Kontaktowego – uzyskaj zapytanie do swoich produktów
  • Rozszerzenie Cen – wyróżnij się cenowo spośród innych firm
  • Rozszerzenie Promocji – zwiększ sprzedaż w szybkim czasie
  • Rozszerzenie Linków do Podstron – pokaż swoje inne usługi

Więcej na temat marketingu w kryzysie znajdziesz też tutaj:

Rozszerzenia lokalizacji

To rozwiązanie przyda Ci się, jeśli chcesz dobrze uwidocznić adres swojej firmy:

  • by wskazać klientom, gdzie mogą odebrać zakupiony produkt, 
  • pokazać klientowi, jaki dystans dzieli go od Ciebie w danej chwili, 
  • wyznaczyć bezpośrednią drogę do siedziby Twojej firmy. 

To bardzo przydatna opcja, kiedy działasz: 

  1. W branży gastronomicznej: restauracje, kawiarnie, cukiernie; przyda się zwłaszcza podczas wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wyobraź sobie, że jesteś w centrum nieznanego Ci miasta, bo przyjechałeś/aś na szkolenie Google Ads 😉 W drodze na warsztat chcesz złapać kubek kawy, więc w swoim zaawansowanym urządzeniu mobilnym wpisujesz (albo wyszukujesz głosowo) frazę „kawiarnia w centrum Warszawy”. Widzisz kilka reklam, ale jedna z nich ma od razu przypisany do siebie adres, więc klikasz w niego i Google automatycznie wyznacza Ci trasę do kawiarni znajdującej się 300 m od Ciebie. “Świetnie” – myślisz sobie – „zamówię online i odbiorę na wynos”, a reklamodawca zaciera ręce, bo zyskał właśnie klienta!
  2. W branży usług samochodowych: myjnia, wulkanizacja, serwis opon – wtedy, kiedy użytkownik stara się w szybki sposób rozwiązać swój problem.
  3. Z wykorzystaniem kampanii produktowych, w których ogromny wpływ na decyzje zakupowe mają dobre zdjęcia, np. odzież, projektowanie wnętrz i domów, czy asortyment sportowy. Gdy do użytkowników dociera Twoja reklama, mogą zobaczyć zdjęcia, godziny otwarcia oraz lokalizację sklepu na mapie, a także kliknąć „Trasa”, aby zobaczyć trasę dojazdu do sklepu, by przekonać się o Twoich produktach na własne oczy.
Tak dziś wygląda rozszerzenie lokalizacji.

Gdzie się mogą wyświetlić rozszerzenia? W Google Maps, w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz na You Tubie.

Rozszerzenie połączeń

Bardzo przydatne rozwiązanie dla usługodawców działających w nagłych przypadkach i problemach wymagających rozwiązań NATYCHMIAST. Wyobraź sobie 3 sytuacje, w których jest Twój klient:

  1. Jedzie autem trasą A2 z Warszawy do Łodzi.
  2. Grzebie pod zlewem w kuchni, bo rurę zapchały resztki w odpływie.
  3. Gra w piłkę z synem w ogrodzie.

Aż tu nagle!

  1. Oponę w aucie przebija kamień leżący na jezdni.
  2. Rurę odprowadzająca wodę pęka, ponieważ była już stara.
  3. Młody za mocno kopnął piłkę, ta stłukła szybę, a mamy marzec, więc jest rześko – teraz również we wnętrzu mieszkania.

Rozszerzenie połączeń w Google Ads właśnie w takich sytuacjach dają Ci przewagę konkurencyjną. Twój klient zawsze ma przy sobie swój zaawansowany technologicznie smartfon, więc wpisuje:

  1. „laweta łódź”
  2. „hydraulik gniezno”
  3. „montaż okien kraków”.

Wyświetlają mu się reklamy, przy których znajduje się klikalny numer telefonu, łączący go bezpośrednio z Twoją firmą. Po 5 minutach rozmowy Twoja usługa zostaje kupione i jest w trakcie realizacji – Twój biznes zyskał nowe zlecenie. 

Które branże skorzystają jeszcze na tej formie reklamy? Wszystkie, w których użytkownicy uznają kontakt z realnym człowiekiem za bardzo ważny, np. umawianie wizyty w przychodni, lub umawianie jazdy testowej w autoryzowanym salonie samochodowym. Tam, gdzie nie sprawdzi się zwykłe wysłanie formularza kontaktowego, rozszerzenia połączeń są znakomitym opcją. Niesamowicie przydatne, prawda?

Widok rozszerzenia na telefonie komórkowym.

Rozszerzenie formularza kontaktowego

To najnowszy, zeszłoroczny rodzaj rozszerzenia w systemie Google Ads. Pozwala Ci na zebranie danych od potencjalnego klienta bez konieczności dodatkowego kierowania go na Twoją stronę. Pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta jest dużo szybsze, a sam formularz jest prosty, dzięki czemu klient się nie zniechęci. Ty z kolei masz możliwość poszerzenia swojej bazy danych kontaktowych. To przydatna opcja szczególnie przy zapytaniach o produkty i usługi, np. meble tworzone na wymiar, szkoleniach online dla osób prywatnych i firm, wycena montażu klimatyzacji do domu/biura Twojego klienta.

Zastosowań tego rozszerzenia jest dużo, także informacji, które można dzięki niemu uzyskać. Zapytaj klienta o jego imię, e-mail, numer telefonu lub kod pocztowy – o te dane, których zbieranie jest Ci potrzebne. Dodatkowo, do rozszerzenia możesz dodać grafikę oferowanej usługi, która wyświetli się podczas wypełniania formularza.

W tym typie rozszerzenia, masz do wyboru dodanie kilku rodzajów CTA (wezwanie do działania) – w zależności od tego, co chcesz osiągnąć swoim formularzem. Przykłady:

  • Więcej informacji
  • Sprawdź cenę
  • Złóż wniosek
  • Zarejestruj się
  • Kontakt
  • Subskrybuj
  • Pobierz
  • Zarezerwuj teraz
  • Skorzystaj.

Ale to nie wszystko! Po wypełnianiu formularza masz kontrolę nad tym, gdzie chciałbyś takiego użytkownika przekierować. Możesz wysłać go do swoich realizacji, opisu firmy, lub spróbować nakłonić go do kontaktu bezpośredniego, linkując stronę z numerem telefonu Twojej firmy.

WAŻNE! Warunkiem stworzenia tego rodzaju rozszerzenia jest posiadanie aktualnej polityki prywatności firmy – bez tego dzisiaj ani rusz (tak jak bez reklamy w internecie!).

Rozszerzenie formularza step-by-step.

Rozszerzenie cen

To opcja, która pozwoli Ci być ze swoją ofertą o krok przed innymi. Użytkownik zainteresowany oferowanym przez Ciebie produktem już z poziomu reklamy widzi jego cenę.

  1. Po pierwsze primo – duża część konkurencji może nie stosować takich rozszerzeń (sprawdź to!), więc będąc w czołówce reklamodawców z widocznymi cenami, bardziej zachęcasz potencjalnych klientów do skontaktowania się z Twoją firmą (jeśli oczywiście cena im odpowiada).
  2. Po drugie primo – w przypadku stosowania rozszerzenia cen przez Twoich konkurentów, możesz wygrać sporo ruchu oferując produkty po niższych cenach. Protezy zębowe za 1900 zł vs. te za 2 000 zł w 90% przypadków bardziej zwrócą uwagę klienta, bo chociaż 100 zł to nie majątek, zawsze warto je przyoszczędzić. Są oczywiście produkty, które w tańszej wersji oznaczają automatycznie gorszą jakość, a na niej zależy klientom. Wówczas zależność będzie odwrotna: cena podbije prestiż choćby dobrym nożom kuchennym,  ekskluzywnym zegarkom czy piórom wiecznym. 

Twoje ceny nie są stałe? Nie ma problemu! Dzięki kwantyfikatorom cen określisz ich wartości:

  • konsultacje “od” 100 zł
  • buty “do” 300 zł
  • zabieg depilacji laserowej “średnio” 160 zł.

Prawda, że przydatne?

Rozszerzenie promocji

Przydatne zwłaszcza przy większych akcjach promocyjnych, wyprzedażach i czyszczeniach magazynów, ale również z okazji świąt, festiwali, Walentynek, Halloween czy Black Friday. W krótkim czasie pomoże Ci zwiększyć sprzedaż wśród tych, którzy już teraz są zainteresowani zakupem. Masz na stronie produkty, które sprzedajesz w korzystniejszej cenie? Stwórz rozszerzenie promocji i podlinkuj 1 produkt, bądź całą kategorię objętą promocją. Poinformuj klienta, czy to rabat kwotowy, czy procentowy, od jakiej kwoty obowiązuje promocja i czy obowiązują w niej kody promocyjne. To wszystko pojawi się już na poziomie wyświetlanej reklamy, w Google Ads co zdecydowanie poprawi klikalność (wartościowe zwłaszcza w obliczu dużej konkurencji w wyszukiwarce) i szansę na zakup.

Rozszerzenie linków do podstron

Nieśmiertelny i sprawdzony sposób na dotarcie użytkownika do różnych podstron twojej strony internetowej. Twój biznes nie musi polegać na sprzedaży jednego rodzaju dobra – może się składać z wielu usług powiązanych ze sobą, sprzedawanych razem w pakiecie, lub oddzielnie. Dzięki rozszerzeniom linków do podstron uświadomisz swojego potencjalnego klienta o szerszym spectrum Twoich usług i produktów, które również mogą mu się przydać w kontekście danego zapytania.

Przykład: jesteś producentem ogrodzeń dostarczającym swoje produkty zarówno do klientów indywidualnych jak i do większych, komercyjnych przestrzeni. Zapewniasz przy tym fachowy montaż, ale z reklamy pozbawionej tego rozszerzenia klient nie dowie się, że w twoim portfolio oferowanych usług znajdują się również:

  • montaż bramy wjazdowej
  • budowa drogi wjazdowej i kostki brukowej pod dojazd
  • montaż bramy garażowej.

Możesz pokazać oferowane przez Ciebie dodatkowe działania przez dodanie rozszerzenia linków do podstron. Odsyłasz wówczas użytkownika do odpowiednich zakładek, które opisują świadczoną przez Ciebie usługę. Klient może nawet jeszcze nie wiedzieć, że potrzebuje czegoś więcej, niż tylko ogrodzenia. Ma to zastosowanie również w przypadku rodzajów produktów (ogrodzenia panelowe, palisadowe, metalowe, łupane, aluminiowe, kute.)

Warto pokazać potencjalnemu klientowi już zrealizowane przez Ciebie projekty. Wystarczy dodać w rozszerzeniu Nasze realizacje i linkować do odpowiedniej zakładki na swojej stronie. A jeśli chcesz opowiedzieć o swojej działalności, można dodać do rozszerzeń zakładkę „O nas” dla tych, którzy po raz pierwszy zetknęli się z Twoją firmą. Jeśli doprowadzisz ruch do odpowiednich zakładek, efekt może Cię zaskoczyć!

W Polsce w 2019 roku dostęp do internetu miało aż 78% społeczeństwa, badani spędzali w nim średnio prawie 7 godzin dziennie (źródło: PAP). Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie ich świadomość i przyzwyczajenie do tego cudownego wynalazku i idącym za nim rozwojem, czy to interfejsów wyszukiwarek, aplikacji mobilnych, czy aspektów wizualnych stron internetowych. W czasach, kiedy e-handel z dnia na dzień ulega dynamicznym przemianom, dobrze zaprojektowana kampania w Google Ads będzie jeszcze bardziej wpływała na Twoją przewagę konkurencyjną.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.3 / 5. Liczba głosów: 4