Nowy wygląd Ads Managera – zmiany w Business Managerze Facebooka

Avatar

#FBAds #AdsNews # FBNews

Wakacje prawie na półmetku – niektórzy dopiero szykują się na urlop, inni już z niego wrócili. Jednak kanikuła najwyraźniej nie dotyczy Facebooka, który właśnie okres wakacyjny uznał za najlepszy na zmiany.

Kompletnie nie przyszykował nas na niektóre swoje nowości! W czerwcu z każdym dniem można było odkrywać w systemie nowe funkcjonalności dostępne w panelu reklamowy. Zaś lipiec… przywitał nas kompletnie nowym wyglądem Menedżera reklam! 

Nowy interfejs w obrębie Ads Managera 

Podobno zmiana ta nie dotknęła jest wszystkich, ale nas już tak! Pewien lipcowy poranek zaskoczył nas nowym wyglądem menedżera reklam. Do tej pory prezentował się tak:

Chyba wszyscy już się do niego przyzwyczailiśmy, prawda? Czyżby dlatego Facebook wpadł na pomysł, że czas na zmiany? Na górze “starego” widoku pojawiło się okienko z informacją Wypróbuj nową wersję Menedżera reklam. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie chcieli przetestować takiej nowinki! Jak wygląda nowy Business Manager?

Źródło: https://www.facebook.com/business/news/improving-ads-manager-and-business-manager#

Od teraz dostęp do kampanii, zestawu reklam, samych reklam oraz przeglądu konta znajduje się w rozsuwanym panelu z lewej strony ekranu – a nie na górze. Lekkiemu liftingowi zostały poddane również zakładki – nie ma już rozdzielenia poszczególnych kampanii czy reklam szarym blokiem. Wszystkie znajdują się teraz na jednolitym, białym tle. 

Przegląd konta nie uległ żadnym zmianom, za to pojawiła się pewna nowość! Po kliknięciu opcji More Tools – uzyskujemy dostęp do Materiałów reklamowych. To po prostu rozszerzony widok reklam – oprócz wyników poszczególnej kampanii, mamy też od razu dostęp do nieco większego zdjęcia niż w przypadku zakładki Reklamy oraz widoku copy. Pojawia się także informacja o tym, w ilu projektach został użyty dany materiał reklamowy.

Aktualne nowości w Business Managerze

System Facebook Ads jest stale doskonalony i zmieniany. Ciągle pojawiają się nowe aktualizacje, dzięki którym możemy tworzyć efektywniejsze reklamy, lepiej raportować czy analizować uzyskiwane wyniki. Jakie nowe funkcje udostępniono w ostatnim czasie?

Strategia składania ofert z limitem kosztów i nowa funkcja ofert

Do tej pory w ramach Facebook Ads mogliśmy korzystać z dwóch opcji: 

  • limitu oferty,
  • kosztu docelowego kampanii. 

Od czerwca 2019 pojawiła się nowa funkcja w obrębie strategii składania ofert – limit kosztów. Jego zadaniem jest zmaksymalizowanie efektywności kosztowej przy jednoczesnym zwiększeniu liczby konwersji. Ma to skutkować lepszymi wynikami w zakresie oczekiwanej wysokości wskaźników CPA/CPI. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie potrzeby strategię składania ofert wciąż można wybrać ręcznie.

Widok emisji

Kolejna nowość w obrębie Menedżera reklam to tzw. Widok emisji. Umożliwia on wyświetlanie aktywnych zestawów reklam. Zadaniem Widoku emisji jest ułatwienie zrozumienia i lepsza optymalizacja skuteczności aktywnych reklam. Dodatkowo opcja ta pozwala na analizę trzech kluczowych obszarów, czyli:

  • tego, w jaki sposób strategia składania ofert wpływa na koszty reklamy,
  • jak zestaw reklam radzi sobie na aukcji wśród odbiorców docelowych,
  • jak często grupa odbiorców widzi reklamę bądź zestaw reklam.

Narzędzie do konfiguracji zdarzeń w Internecie

Ostatnią nowością wprowadzoną w czerwcu jest specjalne narzędzie, które umożliwia lepsze konfigurowanie zdarzeń w ramach piksela Facebooka. I to bez pomocy dewelopera! Z pomocą tego narzędzia można skonfigurować samodzielnie działania użytkowników na stronie czy rezultaty biznesowe. Jeśli nie wykorzystujesz zdarzeń standardowych w ramach piksela Facebooka – ta opcja będzie przydatna dla Ciebie.

Źródło: https://www.facebook.com/business/news/improving-ads-manager-and-business-manager#

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *