
#SEONews #ADSNews
Kilka dni temu wyszukiwarka Google zmieniła wygląd wyników wyszukiwania prezentowany na urządzeniach mobilnych.
Informacja dotycząca reklamy płatnej ADS od zawsze była mniej lub bardziej wyeksponowana. Dotychczasowe rozwiązanie z wykorzystaniem zielonego znacznika „reklama” było dostępne od 2017 r. Aktualnie wyniki wyszukiwania są przedstawione w zbliżony sposób do bezpłatnych wyników wyszukiwania. Etykieta wraz z adresem URL jest widoczna w górnym lewym rogu. Dodatkowo etykieta „Reklama” po raz pierwszy wyświetla się teraz ponad nagłówkiem reklamy.

Kolejną zmianą w wyszukiwarce jest pojawienie się dodatkowego elementu wizualnego, czyli favicon przy wyniku wyszukiwania.
Jak pokazać favicon w wynikach wyszukiwania?
Jeżeli Twoja witryna wykorzystuje Favicon, do przedstawienia wizualnego swojej strony dodaj tag <link> przy pomocy składni <html>. Przykład implementacji:
<link rel=”shortcut icon” href=”/ścieżka/do_pliku/favikona.ico”>
Powyższy link należy dodać w sekcji <head>…</head>, podmieniając ścieżkę dostępu do faviconki dostępnej na Twojej stronie. Wykorzystany favicon powinien być wielokrotnością kwadratu 48px i być zgodny z obowiązującym favicony formatem. Pamiętaj o jednym – wyświetlanie ikony nie jest gwarantowane, nawet jeśli jest poprawnie skonfigurowane.
Chcesz wprowadzić odpowiednie zmiany na swojej stronie, by lepiej pokazywać się w wynikach wyszukiwania Google?
Wycenimy potrzebne zmiany i wdrożymy je dla Ciebie