Reklamy elastyczne w sieci reklamowej Google AdWords – nowe rozwiązanie

Reklama elastyczna w sieci reklamowej zabijająca skuteczność działań online
Avatar

Ostatnie miesiące w Google AdWords to ciągłe zmiany oraz pojawiające się nowe możliwości. Jedną z nich są reklamy elastyczne. Ich główną zaletą jest przede wszystkim to, że system potrafi automatycznie

dopasować je do miejsc reklamowych w różnych rozmiarach i formatach, dzięki czemu reklamodawca może, ze swoim przekazem, dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Na czym polega nowość?

Reklamy elastyczne mają docelowo zastąpić tradycyjne reklamy tekstowe w sieci reklamowej. Za pomocą reklamy elastycznej nie musimy tworzyć wielu rozmiarów reklam. Wystarczy, że stworzymy jedną wersję reklamy, a ona już sama dopasuje swój rozmiar czy format do danej witryny wydawcy.
Reklama, w zależności od strony, może przyjmować formę natywnego banera reklamowego lub dynamicznej reklamy tekstowej. Reklama natywna to nowość występująca w Google AdWords. Charakteryzuje się tym, że format reklamy potrafi się dopasować wizualnie do witryny.

Jakie informacje wyświetla reklama elastyczna?

Do uruchomienia reklamy elastycznej potrzebujemy następujących elementów: treści reklamy, grafiki i logotypu firmy. Struktura reklamy pod względem podziału treści przedstawia się następująco:

  • Krótki nagłówek – max. 25 znaków
  • Długi nagłówek – max. 90 znaków
  • Opis – tekst reklamy – max. 90 znaków
  • Nazwa firmy – nazwa Twojej firmy lub marki
  • Końcowy URL – docelowe miejsce, do którego kierujemy użytkownika za pomocą reklamy

Warto pamiętać również o specyfikacji wymagań dotyczących zdjęć wykorzystanych w reklamie elastycznej. Wyróżniamy tu trzy możliwości przesłania obrazu:

  1. Zeskanowanie i pobranie zdjęć z Twojej witryny
  2. Wykorzystanie zdjęć licencjonowanych
  3. Przesłanie własnego zdjęcia oraz logotypu

Obraz:

  • Proporcje 1:91:1 (orientacja pozioma)
  • Minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628)
  • Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB
  • Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu

Logo:

  • Proporcje 1:1 (kwadrat)
  • Minimalny rozmiar: 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200)
Poradnik o tym, jak działa Google AdWords. Przydatne informacje o reklamie w wyszukiwarce Google.

Jak wygląda reklama elastyczna Google AdWords?

Podsumowanie

Reklamy elastyczne bardzo dobrze sprawdzają się w kampaniach wizerunkowych i są idealnym uzupełnieniem dla kampanii banerowej. Dobrą praktyką jest tworzenie kilku kreacji tak, aby dzięki uzyskanym rezultatom móc ostatecznie zostawić reklamę z najlepszymi efektami. Dużym walorem jest prosty proces ich tworzenia, który nie wymaga dużego nakładu pracy. Możliwość wprowadzenia dużej ilości tekstu oraz call to action sprawia, że kliknięcia użytkowników są bardziej świadome. Reklamy elastyczne są z pewnością atrakcyjnym rozwiązaniem dla reklamodawców, by pokazać się w sieci reklamowej. Zachęcamy do wypróbowania.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 4.5 / 5. Liczba głosów: 2


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *