Rozszerzenia wiadomości Google AdWords – nowa funkcja

Rozszerzenia wiadomości Google AdWords – nowa funkcja
Avatar

Kilka tygodni temu (październik 2016 r.) Google udostępnił nowe rozszerzenia do kampanii AdWords – rozszerzenia wiadomości. Poniżej zaprezentujemy ich najważniejsze funkcje oraz możliwości.

Na czym polega?

W chwili, kiedy użytkownik (nasz potencjalny klient) wyszukuje za pomocą urządzenia mobilnego produkt lub usługę, np. “hotel łódź” i wyświetla mu się reklama AdWords, pojawia się dodatkowa ikona, która umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowej (SMS).

Po kliknięciu w przycisk otwiera się domyślna aplikacja, która wysyła wiadomości. Użytkownika może zaskoczyć fakt, że okno wiadomości jest już uzupełnione przykładowym – przygotowanym przez nas wcześniej – tekstem, natomiast ma on oczywiście możliwość modyfikacji wiadomości i wprowadzenia własnego zapytania.

Jak dodajemy i tworzymy nowe rozszerzenia?

Nowe rozszerzenia wiadomości można znaleźć wśród pozostałych, dobrze nam już znanych, rozszerzeń.

Tworząc takie rozszerzenie, podajemy następujące informacje: nazwę firmy, numer telefonu, na który mają docierać wiadomości SMS, tekst rozszerzenia (np. Zapytaj o wolne pokoje), którą widzi użytkownik w reklamie oraz domyślny tekst wiadomości (ustawiony przez nas), w celu ułatwienia i przyspieszenia procesu wysyłania wiadomości, np. “Czy są wolne pokoje jednoosobowe na dzisiaj?”.

Jakie ponosimy koszty?

Koszt dla reklamodawcy jest naliczany identycznie jak w wypadku innych rozszerzeń, czyli dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie w rozszerzenie. W tym przypadku koszt ponosi również osoba, która wysyła wiadomość SMS (zgodnie ze standardowymi stawkami operatora).

Jakie są główne korzyści z zastosowania nowego rozszerzenia?

  • zwiększenie rozmiaru reklamy (dodatkowy wiersz), co sprawia, że jest ona lepiej widoczna i zachęca do kontaktu,
  • ułatwienie klientowi szybkiego i bezpośredniego kontaktu w momencie, gdy szuka naszych produktów lub usług.

Podsumowanie

Google, wprowadzając nowe rozszerzenie dedykowane urządzeniom mobilnym, potwierdza obrany kierunek rozwoju zgodny z trendem mobile. Dzięki nowym rozszerzeniom wiadomości można prosto i szybko skontaktować się z reklamodawcą, wysyłając SMS. Nowe rozszerzenie może się dobrze sprawdzić, np. w przypadku kampanii hoteli czy restauracji, w sytuacji, gdy użytkownik potrzebuje zarezerwować stolik lub zapytać o dostępność pokojów, a nie ma możliwości wykonania rozmowy telefonicznej lub po prostu nie chce dzwonić.

Czy ten artykuł okazał się przydatny?

Oceń artykuł korzystając z gwiazdek

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *